تحقیق درباره راهنمايي و مشاوره تحصيلي

↓↓ لینک دانلود و خرید پایین توضیحات ↓↓

فرمت فایل: word 

 (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحات:20

 

 

قسمتی از متن فایل دانلودی:

مشاوره در مدرسه

ارزيابي راهنمايي ومشاوره در مدرسه بايد با تاكيد بر اينكه هر معلمي ، آموزگار مهارتهاي اجتماعي است ، آغاز مي شود از اين رو همه معلمان ، مشاور تحصيلي نيز هستند بدين معنا كه بخشي از كاركرد هر معلمي كمك به كودكان در حل مشكلات شخصي وتصميم گيري درباره روشي است كه بايد در زندگيشان اتخاذ كنند از آنجايي كه معلمان افرادي هستند كه نه تنها از لحاظ ميزان علاقمندي نسبت به نقشهاي مشاوره اي متفاوتند بلكه در دامنه اي  كه كودكان آماده اند تا در مسائلشان با آنها مشورت كنند نيز تفاوتهاي قابل ملاحظه اي دارند برخي معلمان تمايل دارند اعتماد بيشتري را جلب كنند و در نتيجه در روابطشان با كودكان نوعي رفتار همدلانه وصبورانه تري دارند. كودكان احساس مي كنند مي توانند با آنها حرف بزنند وبه واكنشهاي آنها اعتماد كنند در واقع دو ويژگي همدلي ومطمئن بودن بيش از هر چيز ديگري با روشهاي مشاوره سنخيت دارند وكودكان موقعي كه نياز دارند تصميم مي گيرند با افرادي كه صاحب اين  ويژگي ها هستند حرف بزنند .

دومين ويژگي قابل اعتماد بودن است گاهي اوقات اين واقعيت كه معلمان نقش دوگانه اي دارند مورد ترديد قرار مي گيرد در درجه نخست : آنها نماينده قدرت در مدرسه اند و در درجه دوم مشاوري بي طرف وقابل اعتماد محسوب مي شوند بنابراين اگر كودكي بخواهد با معلمش درباره مشكلات مربوط به مدرسه اش گفتگو كند براي مثال در مورد رفتار غير عادلانه يكي از كاركنان مدرسه يا دزدي از تجهيزات مدرسه يا تقلب در امتحان مدرسه مطمئن نيست كه آيا معلم تمام اين مسائل را به طور كامل به مراجع بالاتر گزارش مي دهد يا نه . ازسويي ديگر معلم نيز ممكن است احساس كند كه بايد به اجبار وفاداريش را به دو گروه نشان دهد .زماني كه وظايف حرفه اي اش مطرح است دچار نگراني   مي شود واين دليل محكمي است كه چرا برخي از معلمان مخالف ايجاد اين نوع اعتماد – كه آنها را در موضع مبهم ونامشخصي قرار مي دهد – هستند.

يكي از راههاي اجتناب از اين مسائل استخدام فردي است كه وظيفه اش فقط مشاوره بوده وبه هيچ وجه كاري به تدريس وفعاليتهاي انضباطي نداشته باشد دليل لينكه اين اقدام چندان رايج نيست اين است كه برخي از معلمان براي وجود خودشان در حضور يك مشاور متخصص در مدرسه ناراحت هستند آنها ممكن است از اينكه موضوع گفتگوي بين مشاور وكودك باشد احساس ناراحتي مي كنند وحضور مشاوران در مدرسه را تهديدي براي نقشهاي ارشادي خودشان مي دانند اگر رازهايي هم وجود داشته باشد مشاور حتي آنها را نيز  برا ي مدير مدرسه افشا نمي كند از اين رو اين قدرت دوم بايد به هر شكلي كه شده در مدرسه تضعيف شود بنابراين هرچند به نظر مي رسد بسياري از ما از مشاوران متخصص حمايت مي كنيم اما  اين امكان وجود دارد كه نقش معمول معلمان در مشاوره به طور عمده در پيش بينيهاي آتي كاهش يابد .بنابراين براي معلمان داشتن اطلاعات محدودي از متغيرهاي اساسي دخيل در آن اهميت دارد برخي از مدارس مسئوليت سرپرستي ساليانه هماهنگي فعاليتهاي مشاوره اي وآگاه ساختن كاركنان تازه وارد را درمورد آنچه بايد انجام دهند بر عهده مشاور مي گذارند در حالي كه ساير مدارس آنان را به سرپرستي امور ارشادي منصوب مي كنند وتعداد اندكي از آنان در دوره هاي كوتاه مدت ، مشاوره سازمان يافته كه توسط مقامهاي محلي يا گروه هاي تخصصي برگزار مي شود شركت مي كنند وتعداد كمتري از آنها نيز داراي مدرك رسمي مرتبط هستند.

و….


  جدیدترین فایل های لایه باز در پی اس دی نگار کارت ویزیت,بنر,طرح لایه باز, فایل های گرافیکی دانلود  دانلود جدیدترین فایل های دانلودی  دانلود جدیدترین فایل های دانلودی نگار فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *