پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار – 15 اسلاید

پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار

پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار

پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار

پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار

مقدمه

تعیین سطوح قیمت،میزان تولید فرآورده ها و دستیابی به سهم بازار مناسب ناشی از ساختار بازار است.

ساختار بازار میتواند اندازه بنگاه اقتصادی،سهم بازار،نوع بازار و زمینه های گشایش بازارهای جدید را تبیین کند.

تابع تقاضای بنگاه اقتصادی در تناسب با شرایط زیر است:

  1. تعداد و اندازه نسبی شرکت ها در صنعت
  2. همگنی محصولاتی که بنگاه اقتصادی در بازار به فروش میرساند،یعنی درجه تنوع پذیری محصولات
  3. سطح مستقل بودن تصمیم گیری شرکت،وجود نداشتن تبانی.

 

پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار

 

ساختارهای بازار:

1)رقابت کامل:

   »وجود تعداد بسیاری سازمان تولید کننده کوچک

   »همگونی تولید کالاها و خدمات

   »آزادی ورود به ساختار بازار و انجام فعالیت

2)انحصار کامل:

پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار

 

   »وجود نداشتن جایگزینی کامل

   »منحصر به فرد بودن بنگاه تولیدی

   »وفاداری به کالاهای موجود به علت برتری و مزیت

3)رقابت انحصاری:

   »شبیه بودن به بازار رقابتی به جز همگونی فرآورده ها

4)انحصار خرید:

   »منحصر به فرد بودن خریدار

 

5)شبه انحصار(انحصار ناقص):

   »فرآورده های یکسان با اعمال تبعیض قیمت

 

6)انحصار دو جانبه:

   »خریدار منفرد و فروشنده منفرد

 

7)انحصار دوگانه:

   »تولید فرآورده از سوی دو بنگاه تجاری و تولیدی

 

8)انحصار چند جانبه:

   »تولید فرآورده های متنوع صنعت با تعداد محدودی بنگاه تجاری بزرگ

متن فوق تنها سه اسلاید از پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار  است؛

برای دانلود کل پاورپوینت ساختار و بخش بندی بازار  از لینک زیر استفاده کنید:


  جدیدترین فایل های لایه باز در پی اس دی نگار کارت ویزیت,بنر,طرح لایه باز, فایل های گرافیکی دانلود  دانلود جدیدترین فایل های دانلودی  دانلود جدیدترین فایل های دانلودی نگار فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *