پاورپوینت کامل و جامع با عنوان محیط فرهنگی در بازاریابی بین المللی در 36 اسلاید

 

 

 

 

 

 

 

 

بازاریابی بین‌المللی، در ساده‌ترین سطح خود، فرایندی است که در آن یک شرکت تجاری باید در مورد آمیخته بازاریابی خود در ورای مرزهای کشورش تصمیم‌گیری کند. پیچیده‌ترین سطح آن، شامل ایجاد واحد تولیدی و هماهنگ کردن استراتژی بازاریابی شرکت در سراسر جهان می‌باشد.

طبق تعریفی دیگر، بازاریابی بین‌المللی عبارت است از انجام فعالیت‌های تجاری برای رساندن کالا و خدمات یک شرکت به مشتریان یا مصرف‌کنندگان خود در بیش از یک کشور، به منظور کسب سود.

مراحل و اصول بازاریابی جنبه استاندارد و عمومی دارند و در همه بازارها و کشورها قابل اجرا هستند. تنها وجه تمایز بازاریابی داخلی و بازاریابی بین‌المللی در حوزه فعالیت آنهاست. همین تفاوت مهم مبحث جدید بازاریابی بین‌المللی را به وجود می‌آورد که از جمله مسائل مورد توجه در آن، آگاهی از مسائل کشور (های) دیگر، اتخاذ استراتژی‌های مناسب برای ورود به کشورها و بازارهای مختلف و انجام اقدامات خاص در بازارهایی است که برای خارجیان تا حدی با اطمینان کمتر و ریسک بالاتر همراه است.

حیطه عمل در بازاریابی به‌طور کلی به دو بخش قابل کنترل و غیرقابل کنترل تقسیم‌بندی می‌گردد. عوامل قابل کنترل شامل سیاست‌های کالا و خدمات، برنامه فروش، قیمت‌گذاری و توزیع است که آمیخته بازاریابی شرکت نام دارد و مستقیماً تحت کنترل و برنامه‌ریزی خود شرکت است. شرکت می‌تواند بر اساس شرایط رقابتی بازار، محدودیت‌های قانونی، سلایق مصرف‌کنندگان و استراتژی خود برنامه آمیخته بازاریابی را تدوین و اجرا کند.

عوامل غیرقابل کنترل در بازاریابی بین‌المللی خود به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم می‌شود. در بخش داخلی سیاست‌های کلی دولت، ساختار قانونی و شرایط اقتصادی از جمله عوامل غیرقابل کنترل شرکت هستند. در بخش خارجی این شرایط برای هر کشوری می‌تواند متفاوت یا حتی کاملاً در تضاد باشد. اوضاع سیاسی، اقتصادی، سطح تکنولوژی، جغرافیا و فرهنگ از این قبیل عوامل به‌شمار می‌آیند.

 

فهرست مطالب:

اهميت فرهنگ در بازاريابي بين ‌المللي

تعریف فرهنگ

عوامل تشكيل دهنده فرهنگ جهاني

مذهب 

نمونه ‌هاي تاثير مستقيم مذهب بر فعاليت ‌هاي تجاري

تعطيلات مذهبي

تحريم‌ ها و تجويزهاي مذهبي

نگرش به موقعيت زنان

عادات

عادات موثر بر فعاليت‌ هاي بازاريابي

سطح تحصيلات

هنر در بازاريابي

تشابهات فرهنگي و استاندارد سازي فعاليت‌ هاي بازاريابي بين ‌المللي

فوايد استاندارد سازي خط ‌مشي بازاريابي

ارتباطات

اهداف ارتباطات

تعريف فنون مذاكرات تجاري

اركان مذاكرات بازاريابي

روش ‌هاي مذاكرات بازاريابي

مذاكره ملايم

مذاکره خشن

مذاكرات منطقي يا اصولي

مراحل مذاكره

مهارت ‌هاي مورد نياز در مرحله پيش ‌مذاكره

مهارت ‌هاي مورد نياز مذاكره گسترده

مهارت‌ هاي مورد نياز مذاكره تلفيقي

مهارت ‌هاي مورد نياز در مرحله تصميم‌ گيري و اقدام

مهارت‌ هاي مورد نياز در مرحله پس مذاكره

نكات مهم در مذاكرات بازاريابي بين ‌المللي

و…


  جدیدترین فایل های لایه باز در پی اس دی نگار کارت ویزیت,بنر,طرح لایه باز, فایل های گرافیکی دانلود  دانلود جدیدترین فایل های دانلودی  دانلود جدیدترین فایل های دانلودی نگار فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *