پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ارزیابی محیط یادگیری (DREEM) توسط راف و همکاران(1997) تدوین گردیده است. اين پرسشنامه داراي دو قسمت است. قسمت اول شامل سؤالات مربوط به مشخصات فردی و زمينهاي دانشجويان و قسمت دوم شامل 50 سؤال مربوط به سنجش ادراك و انتظار آنها از محيط يادگيری و آموزشي دانشگاه ميباشد و به 5 بعد و حيطه ذيل تقسيم میشود: ادراك دانشجويان از يادگيری 12 سؤال و حداكثر امتياز 48، ادراك دانشجويان از مدرسین 11 سؤال و حداكثر امتياز 44، ادراك دانشجويان از توانايي علمي خود 8 سؤال و حداكثر امتياز 32، ادراك دانشجويان از جو آموزشی 12 سؤال و حداكثر امتياز 48، ادراک دانشجويان از شرايط اجتماعي آموزش 7 سؤال و حداكثر امتياز 28. حداکثر امتیاز كل ممكن 200 امتياز است. هر عبارت با مقياس ليكرت 5 امتيازي بين صفرتا چهار از کاملاً موافقم (4) تا کاملاً مخالفم(0) نمرهگذاری شده است. در هر حيطه از پرسشنامه مذكور، با توجه به تعداد سؤالات، حداكثر امتيازها (نمرات) براي حيطهها و محيط يادگيري كلي محاسبه شد. هر چه امتيازات حاصله در مكان مورد ارزيابی (دانشكده) بالاتر باشد، از محیط آموزشي مثبتتر و مطلوبتر حكايت دارد و بالعكس. نه مورد از 50 عبارات پرسشنامه (4، 8، 9، 17، 25، 35، 39، 48 و 49) منفی بودند که بهصورت معکوس نمرهگذاری میشوند.
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
پرسشنامه ادراک از محیط یادگیری – 3 برگ وورد قابل ویرایش
دیدگاهتان را بنویسید