ورزش های پس از زایمان PPT

 

 

نام محصول : پاورپوینت ورزش های پس از زایمان

فرمت : PPT

حجم : 1.3 مگابایت

تعداد اسلاید : 60

زبان : فارسی 

سال گردآوری : 97

 

مزایای تمرینات ورزشی در دوران بعد از زایمان:

—افزایش حس مادری و تطابق و قبول نقش مادری
—کاهش بیشتر وزن و برگشت سریع تر به وزن قبل از بارداری
—افزایش شیر و بهبود فرآیند شیردهی
—بهبود خونرسانی به زخم و بهبود سریع تر محل اپی زیاتومی یا محل برش سزارین
—کاهش خستگی و درد های دوران پس از زایمان
—کاهش افسردگی و postpartum blues

 

— ماهیچه های پشتی و شکمی را برای بلند کردن و نگه داری نوزاد تقویت می کند .
—سبب افزایش سطوح انرژی و اعتماد به نفس می شود .
 
—متخصصان معتقدند که یکی از عمده نگرانی های تازه مادران پس از دوره طولانی بارداری، رسیدن به وزن قبلی و حتی تناسب اندام است. خیلی از خانم ها تصور می کنند بارداری فرم طبیعی بدنشان را تغییر خواهد داد و گریزی از آن نیست.
—به همین دلیل هم با ناامیدی به زندگی ادامه داده و در صدد راهی برای رسیدن به وزن قبلی نیستند.
— حال آن که تا رسیدن به تناسب اندام راهی نیست. البته رژیم گرفتن در این دوران هرگز توصیه نمی شود.
—آنچه فردرا در رسیدن به تناسب اندام کمک می کند، فقط تحرک و فعالیت جسمانی در محدوده طبیعی است
 

 

6-انجام ورزش های سبک لگن و شکم بسیار مناسب است. بازگشت به شکل اولیه پس از زایمان طی چند روز هرگز اتفاق نمی افتد و تدریجی است و اغلب پس از سه ماه انجام بعضی ورزش های خاص، بدن مادر به وضعیت اولیه برمی گردد. با شروع ورزش های سبک و با پیاده روی های کوتاه مدت، عضلات کف لگن کم کم قدرت قبلی شان را به دست می آورند.

7-فرد می تواند پس از مراجعه به پزشک پس از شش هفته و اطمینان از سلامت خود، ورزش های کششی را شروع کند. خوابیدن به پشت و انقباض عضلات شکم و لگن، چرخش کمر، خم شدن، بلندکردن پاها زمانی که به پهلو دراز کشیده و ورزش هایی از این قبیل موجب تقویت عضلات و بازگشت وضعیت بدنی به شکل اولیه می شود. این اتفاقات تدریجی است و زمانی فردبه شکل اولیه خود بازمی گردد که هر روز این ورزش ها را انجام دهد.

8-وزنی که فرددر طول بارداری به دست آورده است، به یک باره از دست نمی دهد. چربی که در طول بارداری در بدن ذخیره شده است، با شیردهی از بین می رود. بنابراین سعی نکند رژیم بگیرد. شیردهی به از دست دادن وزن کمک می کند.ورزشهای پس از زایمان به 6 هفته استراحت احتیاج دارند.

توصیه های لازم:

—شروع تمرینات پس از زایمان بهتر است با نظر پزشک باشد.
—در تمام مراحل انجام تمرینات انقباض شکم در هنگام بازدم انجام شود.
—

اگر سزارین شده اید:

—حرکاتی که باعث فشار روی شکم می شود مثل خوابیدن بر روی شکم و بردن دست ها به روی سر توصیه نمی شود.
—در تنفس های عمیق شکمی ، بازدم باید همیشه با انقباض ملایم شکم همراه باشد.

 


 دانلود جدیدترین فایل های لایه باز در پی اس دی نگار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *